Nógrád Megyei Civil Információs Centrum

Jelentkezés önkéntesnek

május 9th, 2016

A Magyar Élelmiszerbank Egyesület működése során számos olyan tevékenységet végez, ahol nagy segítségét tudják venni önkéntesek munkájának. Amennyiben szívesen segítenéd munkájukat önkéntesként, kérjük, töltsd ki űrlapjukat, amely után kollégáik hamarosan felveszik veled a kapcsolatot. Íme a részletek.

Önkéntes vezetőket keresünk

  • Ha gondolkodsz azon, hogy szeretnél tenni valami értelmes dolgot a körülötted levőkért,
  • ha rendelkezel megfelelő menedzsment tapasztalatokkal ahhoz, hogy létrehozz valami újat és/vagy vezess egy csapatot,
  • ha keresel egy helyet, ahol megvannak az adottságok, hogy mindezt komoly háttérrel, megfelelő körülmények között tedd meg,
  • ha rendszeresen – munkaidőben is (!) – rá tudsz szánni az önkéntes munkára hetente legalább 8-10 órát és ezt hosszabb távon tudod tervezni/ígérni, akkor érdemes lenne beszélgetnünk erről.

Az Élelmiszerbank tevékenységeit jelenleg egy 15 tagú (különféle területeken szerzett menedzsment tapasztalattal rendelkező) csapat vezeti, a csapatban önkéntes és alkalmazott vezetők dolgoznak együtt. Mivel folyamatosan növekszünk és több új fejlesztési lehetőség is áll előttünk, ezért új (önkéntes) vezetőkre van szükségünk.

Mit ajánlunk:

  • Részvételt egy olyan csapat munkájában, ahol tényleg csak a cél számít és semmilyen egyéb érdek „nem rontja a levegőt”;
  • A munkához egy olyan szervezet hátterét, amelynek eddigi eredményei és kialakult (hazai és nemzetközi) kapcsolatrendszere megfelelő alapot nyújt a további építkezéshez (komoly tárgyalópartnerként tekintenek ránk);
  • A hatékony munkavégzés lehetőségét – itt fontos megjegyezni, hogy van egy irodánk, megfelelő adminisztratív háttérrel és infrastruktúrával (jelenleg a XV. kerületben, hamarosan a XVII kerületbe költözünk), de az önkéntes vezetői csapat munkavégzése inkább virtuális team-ekben történik, időközönkénti személyes találkozásokkal.

 

Mit kérünk:

  • Legyen minimum 5 éves menedzsment tapasztalatod, legyél képes önállóan projektet vezetni, illetve tárgyalási helyzetekben megfelelő szinten képviselni az Élelmiszerbankot;
  • Tudj hetente minimum 8-10 órát az Élelmiszerbanknál felvállalt feladatokkal foglalkozni, ennek egy részét munkaidőben (főleg a szükséges tárgyalások kapcsán), e nélkül komoly feladatot nem fogsz tudni végezni.

 

Néhány fontos feladat, amihez vezetőket keresünk:

  • Az alaptevékenységhez kapcsolódó jelenleg futó illetve előkészítés alatt álló projektek vezetése
  • Beszállítói kör fejlesztése (vállalati kapcsolatok építése/ápolása)
  • Fundraising és kommunikációs projektek vezetése
  • Pénzügyi/gazdasági feladatok ellátása
  • A feladatokat mindig megpróbáljuk az adott önkéntes vezető személyes motivációjához illeszteni.

Az ideális jelöltek:

  • Aktív dolgozók, akik nyitottak és munkájuk jellegéből adódóan képesek lehetnek (részben) munkaidőben is komolyan bekapcsolódni a munkánkba (pl. vállalkozók/cégtulajdonosok, rugalmas munkaidőben dolgozók, szabadúszók)
  • Még lendületben levő, új motivációt kereső, korábban vezetőként dolgozó friss nyugdíjasok
  • Gyermeküket otthon nevelő/gondozó édesanyák (feladathoz szükséges megfelelő nagyszülői támogatással 🙂 )
  • Stb.

És végül még két kérés:

Kérjük, hogy mielőtt jelentkeznél, alaposan gondold át, hogy tudsz-e elég időt ránk szánni (munkaidőben is!), és ezt legalább egy évre előre tekintve tudod ígérni. Mivel komoly feladatokról beszélünk, a „betanulás” hónapokat vehet igénybe és a mentorálás nekünk is komoly erőfeszítést jelent, amit szívesen megteszünk, de sajnos a múltban sok esetben kárba vesztek ez irányú energiáink, amikor például valaki álláskeresés közben kezdett el segíteni nekünk, majd miután új munkahelyet talált, kiderült, hogy az új munka mellett már nem fog beleférni az időbe az önkénteskedés. L Szóval ha most éppen nem dolgozol, de munkát keresel, akkor inkább azt kérjük, várd meg, hol fogsz dolgozni és utána jelentkezz, ha az új munkád mellett is marad elég időd ránk.

Ha úgy érzed, hogy nem Te vagy az ideális jelölt, kérünk, hogy azért gondold át, hátha a környezetedben vannak ilyen emberek, és küldd tovább nekik ezt a felhívást.
Irodai, raktári besegítő önkénteseket keresünk

Az élelmiszeradományokkal kapcsolatos adminisztrációhoz illetve raktári és szállítási feladatok ellátásához keresünk olyan önkéntes segítőket, akik hetente legalább 2-szer 6 órában (munkaidőben) tudnak segíteni nekünk.

Az önkéntes munkavégzés helye az Élelmiszerbank központi irodájában/raktárában van.
Időpontja: munkanapokon 9:00-15:00 között.
Akik vállalják, hogy hetente legalább 12 órát önkénteskednek nálunk, azoknak BKK bérletet és a munkavégzés napjára meleg ételt biztosítunk!

A feladatok, amiben segítségre van szükségünk:

  • Beérkező adomány elszámolások ellenőrzése, összesítése
  • Egyéb irodai feladatok
  • Segítség raktári munkákban (pakolás, címkézés, dobozolás, stb.)
  • Szállítás az Élelmiszerbank kisteherautójával (3,5 t, „B” kategóriás jogosítvány és vezetési gyakorlat szükséges hozzá)

 

Alkalmi önkénteseket keresünk

Ha nem tudsz állandó feladatot vállalni, de alkalmilag szívesen segítenél nekünk, amikor szükség van rá (és Te is ráérsz), akkor jelentkezz alkalmi önkéntesnek!

Milyen jellegű feladatokhoz keresünk alkalmanként segítőt?

  • Rendezvények/akciók lebonyolítása (helyszíni segítség)
  • Áruházi gyűjtési akciók
  • Működéssel kapcsolatos eseti feladatok

Akik alkalmi önkéntesnek jelentkeznek, felkerülnek egy olyan listára, akiket akkor értesítünk, amikor éppen ilyen jellegű segítségre van szükségünk és ilyenkor mindenki az adott feladat/időpont ismeretében tud jelentkezni. Az alkalmi önkéntes feladatok jellemzően hétvégén vannak, néha hétköznap.

Ha érdekelnek a fenti feladatok és szívesen segítenél, akkor kérjük, hogy jelentkezz a jelentkezési űrlapkitöltésével.

Az Élelmiszerbank Csapata

(Forrás: www.civilhirugynokseg.hu)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Nógrád Megyei Civil Információs Centrum